torsdag 17 juli 2008

Födelsedag


43 år, låter gammalt hmmmm....trots det så känner jag mig inte som 43. Vad säger åldern om oss? Om någon skulle fråga mig i vilken ålder jag känner mig att vara så skulle jag svara runt 30. Det är alltså 13 år sedan. Vad har hänt sedan dess? Massor med saker men det jag mest tänker på är att åren rusar i väg. Nu förstår jag precis vad min mamma menar med att åren går fort. Det var ju nyss jag fyllde 30 år.

Har just gjort tårtan klar och i år var det ingen självklarhet att jag skulle kunna få jordgubbar på den. Säsongen för jordgubbarna ligger just nu mellan södra sveriges gubbar som snart är slut och norra sveriges som inte är mogna ännu. Jag vet att jag något år inte fått tag i jordgubbar men det hör till ovanligheterna. I år lyckades dock mannen köpa 2 liter på Coop som hade fått hem Svenska i dag.

Inga kommentarer: