söndag 8 september 2024

Jobb, jobb och jobb



Solen stålar fortfarande men värmen är inte alls som de senast dagarna. 18 grader och det blåser så att det går vitt på havet. Men vi njuter av solen i alla fall.

Jag har tagit reda på chili, torkat och fryst en del. Sen har jag kokat äppelmos. Vi har verkligen tråkiga äpplen som heter Silva men som tur var så jag har plockat lite på en av enheterna. Blir gott att ha till jul

Mannen har spettat upp stenar från fyllnadsmassorna, sen har han mätt ribbor till gavelspetsen och nu i kväll har han klippt det gräs som inte robotklipparen kommer åt just nu. Jag har varit och plockat kantareller och idag hittade jag en hel del. Mannen har även varit till Mogården och svärmor är pigg och glad. 

Siri har varit på utflykt nu i kväll men i dag kom hon hem självmant. Det nya klösträdet blev bra och när hon nu lärt sig att komma upp ovanpå kylen och frysen så är hon så nöjd. 

Inga kommentarer: