söndag 5 maj 2024

Kall söndag!

 


Idag har det dragit kalla vindar från det frusna och isiga havet. Det har varit 6 grader och halvklart vilket gjort att jag inte varit ute så mycket som jag hade önskat. Valde att baka en långpannekaka, kratta lite och lyssna på en bok. Mannen har varit ute och burit saker, golvet är flyttat till garaget likaså pärlsponten. Sen tinar det fram skräp hela tiden som man kan plocka och det verkar vara ett evighetsjobb.

Vi har varit och hämtat en sak hos min yngsta kusin. De hade det bra men lilla hunden mådde inte helt bra idag då hon ätit en talgboll! Sen ett besök på Mogården hos svärmor. En bra dag idag tyckte jag och hon vill alltid veta vad som händer utanför, vi har inte så mycket att berätta. Men vi försöker att berätta och hennes minne är inte med så hon frågar om hela tiden då hon inte kommer ihåg vad vi precis berättat.

Hittade en rolig sak vid busstationen idag, 3 sittplatser med väldigt konstig placering. Saknas det ett bord eller är det något annat jag missar? Jag är väldigt fundersam just nu. Är det covid-19 säkrat eller är det för personer som inte tycker så mycket om varandra?

Inga kommentarer: