lördag 18 februari 2023

Aktiv lördag


Siri vaknade 5.28 precis som vanliga dagar. Hon är verkligen som en väckare! Mannen steg upp och gav henne mat. Vi hade beslutat att testa att stänga dörren till sovrummet efter matning så hon får vara i alla rum utom sovrummet. Det funkade bra! Hon krafsade bakom dörren och vid gång 2 så släppte jag in henne till oss. Då somnade hon om och sov till 8.05! Tjoho det blev sovmorgon för oss! 

Vi har efter frukost varit och tvättat och städat bilarna i garaget på Sparbanken. Där finns det en högtryckstvätt och mannen har tvättat utsidan och jag har städat och torkat inne i bilarna. Det enda tråkiga var att det snöar idag så det var både slaskigt och snöigt när jag åkte ut hit igen. Runt nollan i temperatur. 

Tvättning av sängkläder och annat har stått på dagens agenda. Sen blev middagen röding med pressad potatis och romsås. Det var magiskt gott!

Jag har under veckan varit så otroligt trött och idag har jag raspigt i halsen. Det är inget jag är sjuk över men jag vet just nu inte var det tar vägen? Hoppas bara att det går över. 

Inga kommentarer: