lördag 3 augusti 2019

Tage

Per, Karin, Tage och vi är inne i augusti. Sommaren tog plötsligt slut och temperaturen sjönk väsentligt. Inte kul alls då vi haft varmt i endast en vecka denna sommar 2019. Huga så tufft inför den vinter som stundar. Det har inte regnat mycket men värmen har tyvärr uteblivit.

Häromdagen var jag i grannstaden då jag skjutsat sonen till flyget och jag var på synkontroll och har beställt glasögon och solbrillor. Blir bra det då de andra har krackelerat och är helt kaputt! Dyrt som attan men helt nödvändigt tyvärr.
Igår åt vi skaldjur från Ångbryggeriet och det var gott men inte helt superduper då vissa skaldjur var mjuka i skalet och så ska det inte vara.

Idag fick vi besök av mannen kusin och det var trevlig som vanligt. Kul med spontanbesök!
Vi har städat sonens lägga och idag blev det klart och nu är det fint och fräscht!
Gott vin och gott grillat kött idag och efter en promenad så sitter jag nu och kollat TV och nu är Lasse Kroner tillbaka och jag är nöjd. Tänk vad den mannen fått stå ut sedan Mee Too kom. En viktig kampanj men några fick ta smällen bland annat Kroner och stackars Benny Fredriksson. Fy så orättvist.


Inga kommentarer: