måndag 5 augusti 2019

Hemester

I år blev mina 5 veckors semester en hemester. Trodde att jag inte skulle lämna kommungränsen men jag har faktiskt varit till Luleå då jag skjutsade och hämtade sonen på Kallax. Sen har jag varit till Jävre så det är det mest södra jag varit till denna sommar. Och allt detta känns helt ok, vi var ju till Norge i maj så det passade jättebra att vara hemma nu. Dessutom hade mannen tidig och väldigt kort semester så han har ju jobbat ett antal veckor redan nu medan jag haft min första jobbdag idag. Det blir som en explosion när jag börjar om för det hinner hända många saker på några timmar då vissa saker hänt i sommar när ingen jobbat och tagit hand om dem och nu ska plötsligt allt hända på en gång. Tur att jag är stresstålig.

Ett stort irritationsmoment just nu är att denna gamla dator inte laddar in några bilder från min telefon, så otroligt irriterande men det är såklart ett i-lands problem.
Har plockat blommor och varit på graven i Hortlax och såklart fick morfar ett besök samtidigt men idag blev det kort då en morbror var på plats och han skulle låta morfar ringa till hans svåger i Stockholm. Då åkte jag vidare för att återkomma en annan dag.

Sommaren pågår men det blev tvärkallt efter PDOL, nätterna visar bara 5-8 grader och dagarna 15-19 och det är endast solens strålar som värmer oss. Så har sommaren varit i överlag, mycket sol men lite värme utom en vecka som var jättevarm och härlig! Nu skulle det faktiskt behövas lite regn för det är eldningsförbud, brända gräsmattor och otroligt torrt i alla planteringar!

Inga kommentarer: