måndag 2 april 2018

Välkommen april

Nu är vi inne i april och det känns ju bra men detta kalla snörika år känns det fortfarande som mitt i vintern. Huga när ska denna snö smälta? Fin påsk har det varit med sol alla dagar utom idag under morgonen. Sonen har varit hit på middag och lunch ett par gånger och han har nog saknas sina föräldrar när vi varit på resa. Det har varit väldigt kul att få ta tillbaka lite tid med honom. Idag har vi varit och städat lite i hans lägenhet och även tvättat. Konstigt att en förening väljer att köpa vanliga tvättmaskiner som tar många timmar för varje maskin. I vårt hus tar det 50 min/maskin men i sonens förening tar det 2-3 timmar per maskin. Oj vad jag har fått vänta på att få torrt idag. Nu löste sig allt och det gör ju det men det är tålamodsprövande.
Igår blev jag inte lurad vad jag vet i alla fall. PT skämtet handlade om namnet Bertnäset på en by utanför Piteå. Namnet ändrades till Bärtnäset när vägen byggdes om för ett par år sedan. Striden har pågått för byborna vill ta tillbaka det gamla namnet. Nu skrev PT att namnet skulle ändras till Bertneset som skulle vara en halvseger för byborna. Det var såklart ett skämt.
Nu blir det jobb i morgon och det känns så bra att komma tillbaka till vardag igen.


Inga kommentarer: