lördag 7 april 2018

Lördag

Hade feber i går och det gjorde att jag valde att jobba hemifrån. Efter det tråkiga snöfallet som fick mig ur gängorna så åkte jag med mannen till lägenheten och tillbringade dagen där. Tvättade alla sängkläder och det är så härligt att få badda rent. Love it! Det allra bästa är ju när vinden blåst alla lakan torra men det får duga med manglade lakan.
Hade en tid hos Linnea för att färga håret. Nu har vi börjat att ändra min färg för att inte alla grå ska synas i det mörka och då ska vi ljusa upp det i stället. Blev faktiskt riktigt bra trots att det var första gången.
Vi hade även bokat en vinprovning med 8 viner och veganska alternativ till. Blev glatt överraskad av allt vi fick smaka. Mannen vann dessutom ett Amaronevin för 425 kr. En bra kväll.
I morse efter en god natt sömn i vår fantastiskt sköna säng så åkte mannen med svärmor till kyrkogården. Jag packade ihop och så åkte vi ut hit igen.
M har skottat, det verkar aldrig ta slut denna vinter och jag har städat en del och planterat lite plantor. Sen valde vi att äta middag ute men vi kunde inte sitta i solen för det blåste på bra, vi satt vid altanen ner mot havet. Idag blev det renskav, pitabröd, sallad och lingonsås. Väldigt gott, dessutom drack vi Jägermeister och öl. Riktig utomhusdag.
Nu blir det Tv tittande och stjärnornas stjärna.

Inga kommentarer: