lördag 14 april 2018

Röstlös

I torsdags kväll så hade jag lite ont i halsen, raspig men inget allvarligt. Igår när jag vaknade så var jag otroligt hes och under natten har förkylning brutit ut med hosta och det värsta just nu är att jag inte har någon fungerande röst överhuvudtaget! Försöker vara tyst men det är ju såklart svårt.
Har suttit ute en stund men nu har solen försvunnit och det är ju tråkigt för jag hade hoppats på sol hela dagen idag.
Mannen har varit till stan och fixat medicin till mig. Sen har vi grillat hamburgare på grillen och det är ju alltid mysigt och gott att äta utomhus.

Under veckan har det skakat ordentligt i Svenska Akademien, vilken soppa och det sorgligaste i denna soppa är att de som försöker rensa i leden tvingas att avgå. Ett riktigt gubbvälde härjar och jag hoppas verkligen att vår kung går in och styr upp det hela och låter ledamöterna gå och tar in nya fräscha personer med nytt tänk.
Många kvinnor bar knytblus under gårdagen för att stödja Sara Danius som tvingades avgå som ständige sekreteraren. Tänker att i Metoo rörelsen som varit under ett tag nu så måste den rensas i leden. Kvinnor som reder ut missförhållanden ska inte behöva gå från sina positioner.

Inga kommentarer: