lördag 3 februari 2018

Modigt

En vän byter upp sitt vanliga liv här i norr. Har sökt och fått ett spännande jobb i huvudstaden och ska flytta ner för att bygga upp något nytt. Köpt en lägenhet på söder för boende. Verkar spännande att göra sånt. Känns som en riktig utmaning. Veckopendla till något nytt, en ny möjlighet. Trots att jag också tittar mig runt på andra jobb så är jag inte beredd att flytta. Kanske synd att jag är så hemkär?
Kallt ute med minus -16, brr det har verkligen blåst kallt under denna vecka. Men vi har inte fått någon snö och det tackar jag för. Stackarna i Sundsvalls trakten har fått ca 50 cm, kaos med inställda tåg och bussar, skolor som har stängt till glädje för många elever. Tyvärr är det även några personer som har dött på kuppen.
En lördag med inga måsten och det är så skönt när det händer.
Volvo släpper en ny liten suv XC40 och jag tänker åka och titta på den idag. Inte för att jag ska köpa den men det vore kul att få se den. Skulle verkligen behöva en fyrhjulsdriven bil som väglaget ser ut just nu.

Inga kommentarer: