söndag 4 februari 2018

9 år sedan

I dag är det 9 år sedan min lilla mormor somnade in. Tänk vad tiden går. Var i alla fall förbi graven igår och skottade upp den samt lade ner en ros. Kallt som bara de var det då och så är det även idag. -16 grader men fantastiskt vackert med sol. Idag så har vår övertryckshall så blåsts upp. Hela hallen har varit en följetång och för mig så känns det konstigt att kommunen satsar på en så pass spallrik konstruktion. Känns väldigt osäkert att inte satsa på en fullstor vanlig hall. Tänk att 75 snälla personer varit och hjälpts åt att få den på plats innan luften blåsts in. Den ska snart ner för denna säsong och så ska den upp igen i höst. Är det verkligen så smart och framför allt håller hallen i längden? Det lär ju tiden få visa.
I går var vi med vänner och åt 2017 års meny från nobelmiddagen. Så goda smaker och vackert upplagt. En trevlig kväll som startade här med bubbel och lite tilltugg. Kom hem igen vid midnatt och då gick vi hem och kollade in läget på stan. Folk var på väg till och från de lokaler som finns.
Har sovit längs idag nästan till 9.00 och det har varit så skönt.
Besök av kusinen med man. Min egen man har varit i stugan och finulat och skottat en del.
Jag har varit till morfar på ett kort besök och sen har jag jobbat lite inför morgondagen.




Inga kommentarer: