söndag 21 maj 2017

SOOL!!

En skön dag men lite kalla vindar från havet. Jag har köpt lite plantor och så har jag planterat i krukor i växthuset. Sen har jag varit modig och planterat i pallkragar och jag har ju såklart täckt det med markduk. Hoppas verkligen att våra nätter blir lite varmare så att jag slipper cupevärmare i växthuset?
Mamma o G har varit hit på ett kortbesök, de kom från morfar så vi fick inte ens bjuda på kaffe.
Sonen har varit hit på middag bestående av falukorv och stuvade makaroner- Vilken söndagmiddag! Vi åt tidigt idag då sonen kom direkt efter han slutat jobba. Mycket kvar av dagen så jag gick ut igen och jobbade vidare.
Sen har vi varit runt och kört för att kolla husfärger på de nyaste områdena runt Piteå. Trenden är väldig klar, mest vita hus! Det ska vi INTE ha för jag tycker att det inte ser bra ut på en tallhed. Men jag tror mer och mer på grått men jag är inte säker. Rött eller grått??
Nu är det VM final Sverige mot Canada. Håller alla mina tummar och tår men jag tror det blir tufft men man vet aldrig?


Inga kommentarer: