tisdag 23 maj 2017

Njuter

Trots sina knappa grader med 13,5 så har det varit en fantastiskt fin dag! Jag började morgonen med en bok ute ner mot havet men vinden vände så det blev kallt. Bytte till altanen vid poolen och det funkade i några timmar tills .... vinden vände igen och det blev sjöbris! Kallt som bara den, då flyttade jag in stolen i förrådet och där var det lä och skönt. Har kunnat sitta i linne och shorts hela dagen och läsa Skollagen. En helt ok dag må jag säga.
Har varit och hälsat på morfar som fått sommargardiner och städning som min mor stått för. Det luktade rent och fräscht när jag kom in där och det hör inte till vanligheterna för det brukar lukta en hel del cigarettrök.
Sen har jag ätit med sonen och idag blev det sushi, så gott!
Samrådsforum för nästa skola idag och det kom 1 förälder, det blev ett snabbt möte så jag har promenerat och slappat. En skön kväll. Mannen jobbar kvar i stan för sin bokföring.


Inga kommentarer: