lördag 18 april 2015

18/4

Börjar faktiskt kännas som vår, idag har det varit drygt 10 grader och en hel del sol. Så skönt, Jag tog mig en lång promenad till Kappa, Industrigatan, Källbogatan, Nygatan och hem igen. blev drygt 7000 steg. Kändes skönt och bra. Ser någon liten tussilago som vågar sig upp ur marken och det känns ju fantastiskt.
Mannen har jobbat till 15.15 och sen åkte vi till stugan för att han bytte däck på min bil. Jag var med som sällskap och kuttersmycke! ;)
Sonen på middag även idag och vi har grillat och det var gott. Sen har vi spelat sällskapsspel och idag blev det Plugget. Ett ganska nytt spel som är halvroligt med frågor från skolan. Ett kunskapsspel helt enkelt. Mannen vann med ett poäng och jag och V på andra plats på samma poäng.
Efterrätten blev katrinplommunsufflé och det var så länge sedan och jag hade rent längtat efter det.


Inga kommentarer: