måndag 14 juli 2014

Fifa

En supporter sprang in på arenan i gårdagens VM-final mellan Tyskland och Argentina och just när sådana saker sker så har Fifa valt att de inte vill visa det som är nederlag eller missar så då får man se Kristusstatyn i solnedgång och vyer över Rio. Jag tycker det är förfärligt att de inte ser att det endast ser löjligt ut i mina ögon. Tyskland vann och det känns bra i mitt hjärta trots att jag inte har sett speciellt många matcher från VM. Jag hejar oftast på det land som ligger närmast och jag är ju i alla fall Europé och därför kändes Tyskland som det rätta valet.
Måste få berätta om vårt fantastiska väder som nu verkar sjunga på slutversen. 27 grader och lite vind, en helt perfekt dag, tryckande hetta och soldis. Har suttit ute och läst nu en stund men det blir lite för varmt! Molnen drar in och jag tror minsann att det drar i hop sig till åska, för det är så kvavt.
Mannen har börjat att jobba idag så jag är ensam här en vecka till.




Inga kommentarer: