fredag 11 juli 2014

Blåsigt!

Här ute i havet har det gått vita gäss idag. Det betyder att det har blåst på rejält. Mannen var morgonpigg och åkte för att köpa virke till altan och även hämtade en Tv på vägen hemåt. Jag vaknade från min skönhetssömn, (tänk vad man måste sova nuförtiden för att upprätthålla utseendet! ;) )
Har hälsat på morfar, varit på kyrkogården och handlat mat på Ica i Bersika. En bra dag! Sonens feber håller på att ge med sig och det är ju bra i denna värme. Tempen visade 20,5 när jag åkte i väg strax efter kl 10 så det blev en varm dag även idag om man sökte lä alltså.
Mannen har satt en regel med skor på för att i morgon sätta reglar.
God middag med kantarelltoast till förrätt, grillad lammstek, grillad potatis samt grillad sparris samt en rödvinssås till varmrätt, sen blev det efterrätt med jordgubbar och grädde. En god måltid som kändes somrig.




Våra fåglar flyttade ut igår och idag vågade jag mig fram för att kolla in boet. Det ligger kvar ett ägg som aldrig blev befruktat. Vi har en blek fullmåne i kväll och det är bedårande vackert på havet.

Inga kommentarer: