onsdag 11 juni 2014

Skolavslutning

Idag har det varit skolavslutning i Piteå. När jag vaknade i morse såg det ut så här:
Men efter någon timme såg det ut så här:
Vilken tur vi har haft, en strålande fin dag blev det i alla fall. Nu har det mulnat på igen men nu är ju alla studenter klara och eleverna har sjungit Den blomstertid nu kommer. Har varit hos Emma på studentskiva. Oj vad mycket mat de hade dukat upp med, men så var det ju kusinernas dag så det var rejält med folk där. Träffade på en kollega från en annan skola och jag såg nog ut som ett ?? när jag kom dit, fattade inte varför hon var där men det klarnade så småningom.  Har landat i soffan mätt och belåten efter denna dag som har varit bra. Mitt tal gick ju ganska bra, kort och koncist höll jag det och det är ju viktigt att det inte blir långrandigt.

Följ inte redan upptrampade stigar utan gå istället där det inte finns någon stig och lämna ett eget spår- ERNST. Denna kloke man! Det här ordspråket fick studenten idag av mig och jag tycker det är så fint för en ungdom att följa genom livet!

Inga kommentarer: