måndag 26 maj 2014

Tiden

Oj vad jag har mycket att göra, det känns som att det är på ett positivt sätt och jag hoppas att det är så?
En hektisk vecka förra veckan och jag kan ju bara hoppas att denna blir lite lugnare, I torsdags kväll och fredag fick vi njuta av VÄRME, det var 28 grader och helt fantastiskt! Vännen A och jag tog en lång lunch på vår balkong i stan med sallad, vatten och kaffe med choklad. Helt fantastiskt, så skönt att bara vara, att inte ha några krav, sitta och prata om funderingar och allt och inget. Kan lova att det var en hel del som avhandlades under dessa 2,5 timmar! Tack tack!
Från det supervarma så fick vi super kallt, i morse var det 7 grader och jätteblåsigt! Inte så kul alltså. Bokcirkel idag och vi var helt överens att det var en skrämmande bok, Fortfarande Alice. Handlar om en kvinna 49 år som får diagnosen tidig alzheimer. Usch så skrämmande och ibland när jag läste i boken så gick min tanke till att även jag känner igen vissa bitar. Men vi var alla i bokcirkeln överens om att det var så för oss alla.

Inga kommentarer: