lördag 12 april 2014

Stuglliv

Åkte till stugan i morse och fixade lite inför påsken. Torkade ur kyl, frys och köksskåp. Fyllde upp med varor, fikade med man och svärmor samt svärfar som också kom dit. Vatten finns hos oss och mannen fick fram det även till bastun och kranen utanför den gamla stugan. Efter en stund kom även kallt vatten in hos svärföräldrarna.
Mannen har jobbat från mitt på dagen fram till 20.00 det var bara det att han for fel tid till jobbet, en timme sent. Så är det när man inte har koll på läget....
Sonen fick besök och jag hämtade tvätt. En rejäl prommis runt stan och sen försökte jag få tvättid men det gick jag bet på. I morgon är det i alla fall bokat så då får jag tvätta.
Har städat en del här bla torkat alla dörrar och speglar för det var rejält kladdig här.
I stugan var det inte något skoterföre för snön är nästan borta, däremot är det öppet vatten så det är lite upp och nervända världen just nu!

Inga kommentarer: