lördag 5 april 2014

En lördag i april

Skönt med sovmorgon även denna dag och det beror främst på att jag är förkyld och inte har ork som man har i vanliga fall. Mannen har jobbat på kusinens hus i Luleås så jag har myst, sett film och läst böcker idag. En tur till Kvantum för matinköp. Gräddstuvad renskavspanna med kantareller och potatispuré stod på dagens meny. Väldigt gott! Ett bra rött vin till det, ett vin som vi vann på förra provningen med Munskänkarna.
Vi har dessutom varit på provning idag på Statt och det stod lakrits och dryck på den agendan. Mycket bra och spännande kombinationer. Mannen gillar ju lakrits betydligt mer än mig men jag är riktigt nöjd men kvällens provning.
Det finns ju fin lakrits och ful lakrits. Det jag visar är fin lakrits från lakritsrot den andra innehåller ammoniak, låter ju inte så hälsosamt eller hur??

Inga kommentarer: