torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag

9 grader men mulet nu under kvällen har det dragit in lite regn. Mannen har jobbat på och plockat ner tre tallar som skymmer solen under sommaren. De var taniga och fula men det är ju en hel del jobb innan riset är bränt och alla stockar ihop tagna. Nu är det klart och det syns ingen skillnad!
Har varit till stan och hämtat tidningar och saker. Till sonen med en påskpresent.


Har fixat efterrätten till Långfredagens middag med svärmor och svärfar. Dessutom kommer sonen hit på påsklunch. Vi har redan smakat av den idag men jag blir ju aldrig less på påsk eller julmat så jag äter gärna det  många gånger under helgen!
Bra bok håller jag på och läser och jag njuter av min ledighet så himla skönt. Kroppen värker efter en natt i sängen här men efter 14 dagar så brukar det kännas bättre, inte så kul men det blir bättre.

Inga kommentarer: