fredag 8 juni 2012

Helg!!

Åkte ut till Jävreträsket i morse och mötte ett gäng "hålögda" elever. De hade i princip varit uppe hela natten och dessutom hållit alla vuxna vakna. Känner mig oändligt tacksam att jag inte sov där, jag känner mig ganska så trött och sliten trots att jag sover hela nätterna. idag har det varit studenten här och de har haft det kallt +8 grader och växlande med någon liten lätt regnskur. Inte kul för alla som skulle åka på flaken. Ifjol tyckte jag synd om killarna som var tvugna att bära kostym eftersom det var +32 och strålande sol, vilken skillnad! Har ätit lunch med sonen och kollat in studenterna. Dessutom har vi varit på studentbuffé hos goda vänner vars son har gått ut på byggnadslinjen. Han har fått fast jobb och börjar på måndag! Jag har satt ut mina krukor, konkat ut dem från växthuset för att det var trångt och de inte mådde så bra inne i värmen. Frågan är bara om de mår bättre utomhus? Jag håller tummarna för att det inte ska blir frost!

Inga kommentarer: