torsdag 7 juni 2012

Äventyrsövernattning!

Mina elever cyklade i väg till Jävreträsket ca 1 mil från skolan för lite samarbetsövningar och övernattning i tält. Tyvärr så visade vädret sin allra sämsta sida och regnet formligen öste ner under cykelturen. Jag hade bilen full med packning såsom tält, sovsäckar, kläder och annat smått och gott! När de kom fram så var många så dyblöta att de valde att bada med kläder. Efter middagen så slog de upp sina tält på den blöta gräsmattan och där lämnade jag dem och åkte hemåt ca 18.40. Sitter nu nyduschad och kollar TV, känner mig ganska så mör. I morgon halv 9 ska jag finnas på plats igen!

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Jag vägrar sova i tält och ser att du är förnuftig också :-)

Slutet är nära nu och förstår att du känner dig sliten men snart ...

Här regnar det idag men det gör inget - har fullt med inomhusjobb.

/Lisa

Vissla sa...

Tält kan ju vara kul och man väljer det själv, men eftersom jag inte har betald arbetstid under nätterna så gör jag det inte! Låter hårt men med dessa indragningarna så kan man aldrig få tillbaka tiden.//Helena