tisdag 3 januari 2012

2012

Ska jag kanske ta och summera året 2011. Ett ganska bra år (jag tycker ju att de flesta åren är det!).
Januari med husvisningar och spekulanter som kom och kollade, vi fick städa en del.
Februari med husförsäljning!! Både vånda och glädje, vad har vi gett oss in på? Vi påbörjade att röja och slänga, tömma vinden och fundera ut vad som skulle vidare med till lägenheten.
Mars med en veckas sportlov, välbehövligt och jobbigt då vi röjde vidare.
April, vi fick ta lägenheten i besittning, nya tapeter och allmän fix gjorde att vi sov första natten den 16:e, påsken kom sent nästan ingen snö som man kunde nyttja. Över Valborgs åkte vi till Zug och hälsade på! Mycket roligt!
Maj, skänkte massor till Lions loppis, den 16 maj lämnade vi över huset och det kändes som en stor tung sten hade ramlat från mina axlar. Så himla trött och sliten jag var då. Vi flyttade till stugan.
Juni skolavslutning och sommarlov!!
Juli återhämtning en fantastiskt fin sommar med massor av sol.
Augusti slut på lovet men minnena från den fina sommaren finns kvar. Börjar jobba med åk 6 nu.
September, morfar fyller 90 år och sonen fyller 20 år.
Oktober, tungt på jobbet, känner mig trött!
Novemeber, vi åker till New York en vecka, roligt! Börjar julpynta läggan! Det blev riktigt mysigt. En trist förkylning smäller till och jag dras med feber i en vecka och hostan sitter i 7!! veckor.
December fick äntligen bygglov på garaget som ska byggas i stugan, firar jul hos mamma, nyår på Fårön! Jag fick ringa efter ambulans för första gången i mitt liv, mannen hade kristallsjukan.

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Man kan väl säga att December månad var innehållsrik med både det ena och det andra :-)