söndag 28 mars 2010

Snö


Earth hour igår och vi släckte våra lampor för att visa att vi bryr oss. Sonen gjorde en rövare tillsammans med några kompisar och han valde att ha en lampa i gång för att hylla ljuset. De är påhittiga. Vi såg att även några grannar hade hakat på trenden att släcka.

Idag har vi övergått till sommartid och det blir väl bra så småningom, just nu är det bara jobbigt. I morgon kommer jag att känna av det rejält när jag vaknar. Det brukar sitta i hela första veckan för mig då jag är rejält mycket tröttare på morgonen. Snart är det påsk och det blir så skönt att vara ledig.

Just nu snöar det och har så gjort för tredje dagen på rakten, det är inte sant så mycket snö vi har. Jag kan inte komma i håg att vi har haft något liknande tidigare. Inget bär dock så skoterna sjunker rakt ner. Vi vehöver en blida som kan trycka ihop det hela.

Inga kommentarer: