onsdag 24 mars 2010


Mitt i veckan och den här underbara soliga vecka i slutet av mars har gått otroligt fort. Har haft vikarie i dag för jag har varit på föreläsning på Framnäs. Skönt att få vara på hemmaplan då jag inte gillar att sova borta.

I går hade vi valkretsmöte för Lärarförbundet i Norrbotten, ett 40-tal glada personer hade tagit sig till Piteå. De kom från Kiruna i norr till Piteå i söder. Mest representatner hade Luleå då de är den största lokalavdelningen.

I dag har vi haft en föreläsare som har pratat om 3 viktiga ämnen:


  • Mindfullness för pedagoger

  • Ledarskap i klassrum

  • Konflikthantering i skolan

För mig var det en väldigt givande dag och trots att det var många ämnen så hade jag förmågan att lyssna aktivt hela tiden! Föreläsare heter Peter Fowelin och han håller till i Stockholms trakten i vanliga fall. Bra dag, tack för det Lärarförbundet!


Inga kommentarer: