fredag 28 augusti 2009

Jobb vecka

En jobbig vecka har jag haft och så är det ofta i början av terminen.
2 dagar som specialpedagog, en syssla som jag inte har riktig koll på, men det blir nog bra såsmåningom.
3 dagar som SVA, svenska som andraspråkslärare. Det här har jag gjort många gånger och dessutom har jag en bra utbildning i ämnet. MEN min skola är under ombyggnad och jag sitter i en barack. Den var dock fullbelamrad med bråte. De snälla vaktmästarna hjälpte mig att tömma och igår gick dagen ut på att hitta bord, stolar, bokhyllor. Jag sökte i källaren och jag var inte ensam därnere. En råtta kilade i väg. Fy vad jag skrek! Vet inte varför för den stackars råtten var säkert lika rädd som mig.

I byaskolan kom en elev in med en huggormsunge häromdagen så veckan har varit djurrrik.
Det är synd att man måste lägga energi och kraft på att bygga upp verksamheten när man i börja av terminen har så mycket att sätta sig in i , schema, lära känna elever och kollegor och att hitta sin egen plats och roll.

Jag känner mig luddig i huvudet efter den här rivstarten så det blir fantastiskt skönt med helg. Dessutom är ingenting inbokat så jag ska slappa och återhämta mig.

Inga kommentarer: