måndag 26 maj 2008

Om jag trodde blint på Bondepraktikan så skulle jag bli ledsen när jag tänker på att idag är det julimånadsväder. Om så vore så skulle vi få alla väder, sol, regn, hagel, blåst usch och fy!
Känner verkligen att jag har nedräkning inför sommarlovet. Jag är less och sliten jag vet precis hur tonåringarna känner sig detn här årstiden. Tänk hur det är för niorna: livet börjar på riktigt liksom. Idag är de nästintill tvugna att studera vidare några år men tidigare var det ju många som började jobba och fortsatte så resten av livet. Tänk om de visste hur bra de har det i livet när de är 16 år och inga bekymmer. Att gå skola är ju en baggis jäntemot att arbeta. Jag trivs ju bra på mitt jobb men tänk de stackare som våndas varje dag över att behöva gå till jobbet, fy så trist!

Inga kommentarer: