fredag 30 maj 2008

Helg

Sommarvärme och fredag en perfekt kombination. Grillat och rött vin, mmmm.
Har köpt nya sandaler. Himla tråkiga skor att köpa men praktiska sommarskor.
Jag kastade mina gamla stinkande Ecco i höstas så att jag skulle bli tyungen att köpa nya till den här säsongen. Tyvärr finns inte liknande de jag hade så jag köpte ett par billigare för att kolla in om jag blir nöjd. Kom att tänka på att när jag växte upp hade jag en kompis som älskade att få gummistövlar. Dessa köptes in varje vår och eftersom barns fötter växer så fick man ju nya i princp varje vår. Jag själv gillade att få nya träskor varje sommar. Kommer så väl ihåg när det var inne med platåträskor. Fina var de! Något annat år ville alla ha blommiga och blanka, ett annat år var det naturfärgade som gällde. I mopedåldern så slet man bort sulan och nötte dem mot asfalten. Hu vad taskigt.

Inga kommentarer: