lördag 23 november 2019

Lördag

Skön lördag, vaknade vid 8.30 och så en frulle. Lugnt o skönt, sen till stugan med lite saker från förrådet och så hämtade jag en del saker till fredag. Tog även en liten adventsgran vid Gläntan. Blev så fin med sin belysning.
Tillbaka för lunch och så till återvinning där vi träffade bekanta som vi umgicks med för 30 år sedan.

Handlade och pantade flaskor. Hem igen för att fortsätta med förråd. Har pyntat inför advent en vecka innan riktiga advent och det beror på att jag åker till Umeå på måndag. När jag kommer hem ska allt vara klart för jag behöver då min tid för att fixa inför öppet hus, laga mat och ställa i ordning. Har liksom inte tid att pynta just då.

Supergod mat lagad av mannen, potatiskaka med lax och otrolig sås med lök, svamp och grädde.
Har så mycket bättre, just idag var det ett av de bättre avsnitten som jag sett. Härligt program med både skratt och tårar från både mig och artisterna.


Inga kommentarer: