söndag 20 oktober 2019

Oktober går

Oj vad veckorna går snabbt nuförtiden, måndag-fredag och jag hinner inte blinka.
Har varit två helger på stugan och det har varit mysigt. Förra helgen så hade mannen hyrt en grävare under 3 dagar för att ta bort ris och skotta upp rötter och gräs.
Nu denna helg har Magnus varit där själv för att återställa och bygga tillbaka det som grävts upp tidigare. Ett stort och tungt jobb. Han har jobbat hårt och skottat grus för hand.
Jag har fått på vinterdäck för en veckas sedan och det behövs då det är kallt och halkigt.

Jag druttade rejält i fredags morse här bakom huset. Föll som en fura med famnen full av saker. Tog emot mig med höger sida av kroppen så jag är blå och mörbultad.
Igår fyllde kusinvitamin 48 och vi var på middag hos dem Trevligt och gott!
Idag är det 2 år sedan vår fina vän råkade ut för olyckan som tog hans liv. Idag har jag varit och tänt ett ljus på hans grav. Har även hälsat på morfar och han sov så djupt så att det var rent svår att få liv i honom. Han är fortfarande förkyld trots att det blir bättre men det går långsamt när man är så gammal som han är.
Sonen har varit hit i går och hjälpt mig med examensarbetet som jag hoppa strax ska vara godkänt.
Bakat saffransbullar idag, känns helt ok för jag längtar mycket nu efter jul och advent. Goda blev de o alla fall, sonen har fått en påse och svärmor samma.
Nu är det lite TV sen sova innan en ny arbetsvecka, den sista innan läslovet som stundar.

Inga kommentarer: