måndag 10 juni 2019

Pingst

Nationaldag och Kristi himmelfärds dag har passerat och då har det varit fint arbetsväder. Bra att få något gjort här hemma. I helgen har det varit Pingst och så otroligt fint och varmt. I stan har det varit 27 grader och tryckande varmt. Här har det blåst mycket men i lördags var det sköna vindar. I går var det för mycket vind för min smak.!

Vi har firat Emma som har tagit examen efter 5 år på KTH och Johanna som nu är färdig personal- vetare. Duktiga tjejer som är ambitiösa.

Vi har ätit middag hos stuggrannarna och det var gott och trevligt som vanligt när vi träffas.
Poolen läcker i vanlig ordning nu är det andra året på raken. Inte kul men min duktiga man jobbar och fixar, nu fyller vi igen för att hoppas att det är tätt?

4 dagar kvar av denna termin och min arbetsbörda är för stor men jag jobbar på. Många saker att ta tag i men jag tänker systematiskt och tar en sak i tagen. Inget annat funkar. Har i alla fall i dag skrivit examenstal och nu måste jag börja att träna in dem.

Hos oss blommar båda äppelträden för första gången. Det blev bra att flytta ett träd till en plats där det är lä. Hoppas nu på frukt också.



Inga kommentarer: