tisdag 16 april 2019

Stilla veckan

Hos mig är det ingen stilla vecka för jag har fullt upp! På söndag ska en del av mitt examensarbete lämnas in och jag har fortfarande en hel del kvar att skriva. Jobbar på det och förhoppningsvis blir jag färdig imorgon?
Vi har flyttat till stugan för säsongen och det gjordes fredag 5/4. Vi har en hel del snö men det tinar otroligt mycket varje dag eftersom det är strålande sol och varmt ute, idag var det 12 grader inne i stan. Här var det 5 och det får man ju vara nöjd med.
Haren har gått hårt åt växterna i vinter, allt som inte är nätat har de små rackarna ätit upp!
Har idag varit förbi syster och lämnat påskägg till grabbarna.

Har även hunnit med cellprovtagning och nu är jag så gammal att det sker vart 5:e år för att upphöra vid 65 års ålder. Inte det trevligaste man gör men så otroligt viktigt att inte hoppa över denna kontroll som dessutom är gratis! Bra service och det tar bara några minuter.
Idag var det lunch med E & B eftersom B har fyllt 60 år. Det var ju många år sedan vi gick lärarutbildningen men vi träffas någon gång per år för en lunch.
Sonen har börjat sin LIA som är en prao, han håller till i Skellefteå på ett spännande företag.
Snart är det påsk och det ser lovande ut med vädret.

Inga kommentarer: