fredag 26 april 2019

En fredag i april 2019

Det är flygstrejk på SAS och de vill ha mer i lön. En pilot har drygt 90.00 kr i slutlön efter 25 år i arbetet. Jag tror att det finns många yrkeskategorier som önskade att man hade den lönen efter 25 år i arbetet. Det  finns många medarbetare hos mig som strax är uppe i 25 år med deras lön ligger under 30.000 kr. Lite skillnad. Jag tycker visst att piloter har ett stort ansvar men det finns många andra som har det och som jobbar i låglöneyrken och det är framför allt när man jobbar med människor i kvinnodominerande yrken. Inte så synd om piloterna om ni frågar mig. Många är dock drabbade när de strejkar.
Jag har idag varit och hämtat hem min bil och ni är den fin och hel igen. Nu har jag skickat den med sonen och han kör ju långt varje dag till grannstaden så han bör ju köra en bil med hög säkerhet.

 Har ätit god grillad mat idag och sonen var och åt med oss. Imorgon är det odlardag på Granngården och jag ska dit. Skulle egentligen önska åka till Umeå och trädgårdsmässan men jag ska ju till Umeå om en dryg vecka och orkar helt enkelt inte åka dit denna helg.
Fin dag även idag med som och plusgrader, 15 varmt och sol, det tinar kan jag lova.

Inga kommentarer: