torsdag 29 mars 2018

Helt kaos!

Söndag 11/3 så vaknade vår vän U och kollade telefonen och ringde oss i panik. Vårt flyg Luleå-Stockholm var inställt!! Paniken var stor. Jag ringde en engelsktalande Norweigan anställd för att boka en av de 6 platser som fanns på nästa flyg, helt slut!! Nu var goda råd dyra (även pengamässigt alltså!) Vi bokade från Skellefteå med SAS avgång 7.30, klockan var nu 6.10. Körde som idioter till Skellefteå, mannen släppte av mig och han parkerade. Jag fick ut 4 boardingpass men våra vänner hann inte fram då de hamnat bakom plogbilen!! Personen bakom disken slet mina 4 pass från mig och frågade om vi ville åka med, vi var helt enkelt tvungna att kliva på utan våra vänner. Vi åkte i väg men det kändes inte alls bra! Vi åkte och A & U fick åka till Umeå och fick veta att det var för sent att hinna med planet då de skulle landa 12.05, vårt plan till Florida avgick kl 13.00 och man skulle vara på plats minst 1 tim innan. Detta är ett konstigt ställningstagande då det var Norweigan som ställt till allt trassel genom att ställa in vårt ordinarie plan från Luleå. Nu fick de i alla fall åka med och fick förtur till att stiga av och stressa till vår gate. De kom i alla fall fram och hann med och vi alla åkte tillsammans till Fl Lauderdale. Så himla skönt att allt löste sig trots allt strul!!

Inga kommentarer: