onsdag 18 oktober 2017

Första frostnatten

Tiden springer, jag jobbar och hinner knappt något annat just nu!
I natt hade vi första nattfrosten för denna säsong. Inte kul alls. Mannen gillar sin diselvärmare och jag kör in i garaget för att undkomma frosten. Idag har jag pluggdag så jag behövde inte ens åka i väg i morse men snart måste jag till skolan för en lärarkonferens.
Vi har varit till Stockholm. Blev hämtade av LA o M, lunch tillsammans sen tog de våra väskor och drog hem till Liljeholmen. Vi åkte till stan och strosade, for till Mall of Scandinavia där vi åt middag innan konserten med The Rolling Stones. Väldigt snygg show, ösig musik och bra publik. Efteråt så kunde vi åka tvärbanan till Liljeholmen vilket gjorde att det inte var så himla mycket folk. Skönt när det löser sig smidigt.
Fredag 13 så åt vi fulle och åkte till stan. Mannen shoppade men inte jag...middag hos LA o M, lite fix inför musikalen The book of Mormon. Så himla duktiga, kan verkligen rekommenderas.
Lördag och sista dagen, till stan och jag köpte en halsduk, en blus, ostknivar, 4 väldigt små skålar, en hummer, en krabba och lite ost. Thats it! Jag glömde att packa ner knivarna i bagaget så det blev stopp i säkerhetskontrollen. Av förståerliga skäl, de är jättevassa! :) Ner igen till SAS som var hjälpsamma och hämtade tillbaka en väska, ner med knivarna, upp igen genom säkerhetskontrollen! Tur att vi alltid är ute i god tid. Hem under eftermiddagen, god skaldjursmiddag här i stugan. En bra helg där vi även hann med att vara hemma och fixa lite. Sonen kom från Umeå och han hade fått låna min bil för att den är lite säkrare än Toyotan.
Full fart denna vecka då jag flyttat in mitt kontor i den nya skolan! Oj så skönt att det snart är klart. Hjärnan brinner av tankar och hjärtat pickar på. Bra med Yoga som verkligen lugnar ner mig.

Inga kommentarer: