fredag 7 april 2017

Vem gör något sådant?

Idag kl 14.53 så kom då larmet om ett eventuellt terrordåd i Stockholm. En lastbil körde över personer efter Drottninggatan för att sen krascha in i Åhléns. Fy så tråkigt. Jag lyssnade på Spanarna som en vanlig fredag när Ekot kom in och bröt sändningen. Blev helt kall i kroppen. Så nära helt plötsligt. Det har hänt i Bryssel och senast i London för någon vecka sedan. Är det en Copycat eller är det en terrorgrupp eller en vanlig galning som jobbat ensam. Eftersom en lastbil blivit kapad en stund innan så undrar jag om det var utstuderat eller en impulshandling? Hoppas verkligen att polisen hittar rätt och får fast förövaren. Jag lider verkligen med de drabbade och deras anhöriga. Blev så glad när svägerskan svarade att de alla 3 var i säkerhet. Har ont i hjärtat efter all ondska som finns mitt i bland oss, mera kärlek till folket.

Har haft möten idag och ytterligare en miljöinspektion. Fler saker att tycka till om i denna gamla skola. Avslutade med ett stormöte med våra eht team.
God mat hemma med torskrygg av Skrei, potatispuré en riktig favvorätt.

Igår var jag på Tage med en kollega som gått i pension. Gott som bara den. Tog oxtartar, kungskrabba och cremébrulee samt ett glas vitt gott vin. En jättemysig kväll.

Inga kommentarer: