tisdag 25 april 2017

Snö

Vaknade igår till ett vinterlandskap! Det hade under natten snöat 10 cm av blöt tung snö som låg överallt, fy fn! Det är inte ens lite roligt men inget jag kan påverka så det är bara att släppa. Nu har en del i alla fall tinat bort men det var ganska kallt igår så idag hoppas jag på sol under dagen så att allt vitt rinner ner i marken. Idag såg jag för övrigt den första båten (räknar alltså inte alla fartyg som anlöper hamnen) det var kommunens båt som körde här utanför. Isen försvann i ett nafs precis efter påsk.
Idag är det tisdag och det betyder pluggdag, oj vad det är tråkigt! Vill hellre se en serie, gå en promenad, baka en kaka eller plantera frön. Finns massor med saker som jag försöker få in mellan plugget men det funkar inte riktigt så, måste faktiskt skärpa till mig och ta mig i kragen för det är snart jag ska ner till Umeå igen och det är snart jag har första tentan. Bävar!!
Mannen har försovit sig idag, jag petade på honom när klockan ringde men tydligen steg han aldrig upp utan han vaknade 1 timme senare. Nu är han ju snabb så han kom nog precis i tid till sitt jobb. Han har under några dagar och kvällar jobbat med TVbutiken för att bokslutet ska lämnas in. Det tar minsann tid det. Igår kom han ut hit 22.30 och dimman låg tät. Tycker verkligen inte mycket om att vara här själv vid vissa tidpunkter. I kväll blir det samma då han ska på sin herrklubb. Då skulle han sova i stan och då tänkte jag att jag även gör det men så bestämde vi att jag åker in och hämtar honom istället. Blir bra för alla!


Inga kommentarer: