söndag 5 juni 2016

Rensat

En väldigt jobbig dag och dessutom tråkigt arbete men väldigt välbehövligt. Jag har en blombänk som växer bra men det gör även ogräset. Det har helt tagit över då jag inte rensat på ett antal år. Mannen har grävt upp allt och lagt blommor på en presenning och sen har vi rensat och rensat. Plockat upp rötter och annat som inte ska vara på plats. Har skottat halva bänken idag men inte rensat mer än 1/4 del, Det här tar tid. Sen har jag planterat runt poolen i de krukor som ska vara där. Har dessutom tvättat en del och här har det varit nordöstlliga vindar och ca 12 grader, brr! Min kropp gillar inte det här vädret men det är bara att bita i för att få det klart.
En kotlett grillades idag med en coleslaw till och gott rött! Det blev en bra dag med min man. Tur att vi trivs tillsammans med att göra saker med varandra.
Nu skiner solen och det är så dags när det blir kväll.....
En lugn dag för svärfar idag men en orolig natt där han tydligen varit uppe många gånger.


Inga kommentarer: