lördag 4 juni 2016

Kallt!

Brr så kallt det blivit! 11 grader och nordliga vindar redan i går! Men vi har haft fantastiska dagar med högsommarvärme men i går vände det och blev väldigt blåsigt och nordliga vindar, usch och fy! Igår hade vi vårfest i tennisbanestugan dår vi var 12 st från jobbet som började med smaktipspromenad och sen mat från Miaws i Munksund som jag hämtade. Gott som bara den med buffé på 4 rätter. Lite 4 kamp och lugnt så alla hade åkt hem 21.45, jag stannade och städade till 22.15 men sen var jag klar. Mannen som också var på sin personalfest dök upp runt halv 12 alldeles svettig efter en cykling från Furunäset.
Bo kom hem igår efter några dagar på Villan, tjorvig men glad. De åkte med oss till och från stan idag. Vi åkte på en egen runda efteråt och då satt Bo i bastun och ropade när vi kom hem. Han hade halkat och kom inte upp igen. Fy för att bli gammal och inte klara sig själv. Migrändag och tvättdag idag.
Sonen hit på middag och vi tog resterna från gårdagen och det var lika gott idag. Dessutom drack vi en av mina skumpaflaskor från min 50-årsdag där vi firade mitt fasta jonn som rektor. Gott var det i alla fall!


Inga kommentarer: