tisdag 3 februari 2015

Snö

Snart är vi helt insnöade, fy vad mycket vi har av den vita varan. Det är tydligen 50 år sedan det var så här mycket snö!
Tog lunchen idag till att åka till kyrkogården för att skotta upp mormors grav. Snön låg väl ca 110 cm och det är ca 4 meter fram till stenen. När jag precis börjat att skotta så kom en vaktmästare med snöslungan och han skottade så fint. Jag behövde endast ta den sista biten framför stenen. Tala om tur!
Sen åkte jag till morfar och berättade det. Han hade slut cigaretter så vi åkte till Preem för att fylla på. Jag kan lova att det var en nöjd herre som jag lämnade där hemma hos honom. Nästa så att han blev så glad och lättad att det kom en tår. Han hade gruvat så mycket för att åka i väg, hans bli var skottad och uppvärmd och han hade pratat med grannen att han var tvungen att åka ut idag trots att han egentligen inte vill det. Omständligt blir många saker när man är så gammal.
Jobbet har haft APT idag så jag var inte hemma förrän kl 18.00. Mannen hade då lagat mat och det känns ju helt ok att komma hem till dukat bord.
När mannen nu varit och skottat balkongen på Lillbrogatan så tog vi en promenad tillsammans runt stan. Nu ser han CHL finalen mellan Luleå o Frölunda och jag sitter och fördriver min tid.
Lunch med sonen idag som har fått jobb igen under någon månad framåt! Det löser sig alltid brukar han säga och det stämmer verkligen i hans fall.
Oj vad jag längtar till sommaren!!!

Inga kommentarer: