söndag 8 februari 2015

Ole

Ole är ett norskt namn som jag förknippar med Jon Skolmens karaktär i Sällskapsresan filmerna. Det är en trevlig prick, när det det så att den Ole som vi fick besök av igår inte var lika trevlig. En storm som kom från Norge och som i går eftermiddag kom hit och kulminerade i natt. Usch vad det blåste. Snön smattrade mot rutorna så jag stoppade i ögonproppar för att kunna sova. Efter det sov jag som en stock! Nu under morgonen så har det slutat att blåsa. Vaknade till en vacker och solig morgon med -5 grader. Perfekt väder!
Mannen är i stugan även denna dag och jag har promenerat runt Djupviken. Mamma fick ett litet besök men var även förbi syrran. Nu har jag kommit hem och sitter men en kopp choklad med grädde och marshmallows, jättegott! Har även satt på filmen 1939, en svenska bra film. Lång men med ett bra innehåll. Kriget påverkade hela Sverige och det visas så bra i denna film.

Inga kommentarer: