onsdag 16 maj 2012

Onsdag eller lördag?

Onsdag idag men det är även dag före röd dag nämligen Kristihimmelfärdsdag. Många butiker stänger tidigare, banken redan kl 13 och det har varit massor med folk på stan. Solen har visat sig och folket tinar långsamt fram. Tyvärr har blåsten fortsatt så även inne i stan. Mina elever har haft Prao även denna dag och jag har varit till skolan i morse för att träffa en ny elev och hennes föräldrar. Det här tog bara några minuter och sen var jag fri resten av dan. Har köpt mera jord och även en klottuhja. Riktigt fin och jag är så sugen på att sätta fart och plantera. Dieten är på dag 15 och nu börjar det bli dags att trappa upp genom att börja äta lite försiktigt. Det kommande veckorna ska jag koncentrera mig på att äta proteiner. Det får bli en massa ägg, gröna ärtor, lax, böckling, sardiner och en och annan grönsak.

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Man kan lätt bli lite dyngsvill, jag ville ha det till fredag :-)

Trevlig helg

/Lisa

Vissla sa...

Samma här, men det gör ju inget att vara lite "vild" någon dag då o då! //Helena