tisdag 13 december 2011

Otäck lucia


Ingen luciastämning idag då jag blev väck av mannen kring kl 4.00. Han mådde inte bra, hela hans värld snurrade. Ringde vårdförfrågningen och pratade en stund men vi insåg att jag måste ringa ambulans. Efter en bra stund o ett samtal från ambulansen om var vår port till huset egentligen låg så kom de då äntligen. Mannen åkte iväg och jag fixade mig klar och åkte upp till akuten. En mycket medtagen älskling fanns på en brits i ett rum. Efter en o en halv timme så åkte jag till jobbet, de hade då tagit en massa prover men konstaterade att det mest trolig är en åkomma som heter kristallsjukan. Halv 11 ringde han och sa att nu skrivs han ut, åkte o hämtade hem en spak man som knappt kunde vara upprätt. Ingen plats på sjukhuset och de hade gjort vad de kunde. Hem och träna bort yrseln med andra ord. Har alltså varit vårdare idag. Nu mår han något bättre men det kan tydligen sitta i upp till 1 år i värsta fall men för de flesta försvinner de flesta yrsel-symtomen inom en vecka.

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Usch... vet inte om Piteå Lasarett har ett redskap som man spänns fast i och kan "snurra tbx" kristallen.

Jag var ju jätteyrslig i vintras och det var hemskt!

Anonym sa...

Men oj - tur att det verkar ha gått bra :)!

Ulla-K