söndag 10 juli 2011

Mera festspel


40-års uppvaktning har stått på agendan i torsdags, det var min kusins man som äntligen har uppnått en bra ålder för en mogen man! God mat och trevligt sällskap som vanligt.
Har varit kulturell då jag och en kompis åkte till Framnäs på en lunchkonsert med elever från sommarakademin. Den yngsta tjejen var 11 år men de flesta var tonåringar. En tjej 19 år utmärkte sig lite mer än övriga hon spelade violin och när hennes toner mötte mig i en zigenarvisa så var det så vemodigt att jag kände tårarna som steg i mina ögon. Hon kommer säkerligen att bli en världsstrjärna, namnet då: Victoria Stjaerna!
Inflyttningsfest hos bästa vännerna på Fårön, en himla rolig fest- Där var det minsann klackarna i taket. Min migrän som jag hade i går lade dock sordi på mitt festande men jag gjorde vad jag förmådde. God man och en massa glada vänner inramat med ett fantastiskt väder på vackra Fårön. Jättefint och roligt!

Inga kommentarer: