lördag 21 augusti 2010

Kräftor


Nu har jag varit igång en vecka och det har varit riktigt roligt men kaosartat. I måndags hade jag ett tomt klassrum och snart 27 elever som inte har någonstans att sitta. Sökte med ljus o lykta efter stolar o bord. Hittade tillslut gamla bänkar som vaktmästaren skulle bära in men han kunde komma tidigast på fredag!! Shit om han inte kommer på fredag så är vi ju rökta, det här betyder att jag har släpat och kånkat alla bänkarna själv in i klassrummet. Usch vad tungt det är men vad att göra, ont gör det dessutom också i axlar och nacke. Nu är det i allafall gjort och jag kan lova att det är fullt i klassrummet. Känns väldigt kompakt men så är det ju när man har så många elever i en klass.

Sonen har förhoppningsvis fått en lägenhet. De står som första tjing på en bostadsrätt som de får hyra om de blir godkända av bostadsrättsföreningen. I morgon åker vi i alla fall ner till Umeå o tar med cykel, madrass och en väska med kläder. Han får bo hos en kompis nu till att börja med.

Ikväll blir det kräftskiva med släkten. Vi håller till här i stugan och det enda jag hoppas är att vädret ska bli lite bättre.

Inga kommentarer: