måndag 4 maj 2009



Hemkommen från en långweekend i Paris. Skönt att vara hemma men vi har haft det jätte bra i Frankrike. Bodde på ett riktigt kasst hotell men när gasen inte funkade efter 2 dagar så fick vi byta till ett jättefint hotell. De var inte speciellt hjälpsamma i det första boendet. Att det var fel på gasen betydde att vi inte hade något varmvatten och det är ju inte speciellt fräscht. Har varit på Disney, kul men mycket mindere är i Orlando. Eiffeltornet, Louvrén, Lafayette och Sacreceur men även massor med annat sevärt har vi kollat in. Fötterna har värkt efter alla promenader.

Jag har ätit ostron för andra gången i livet (den första var i New York men då var de gratinerade) nu var de färska och det var jättegott! Den enda shopping som jag har gjort är ett litet eiffeltorn i en nyckering, köptes av en gatuförsäljare för €1. Ja det var allt...hitta de inget som jag ville ha. Dessutom var allting jättedyrt, parfym i Paris 740:- och i Sverige 545:-, varför ska jag då köpa den utomlands?????
Vi har druckigt och ätit jättegott varje dag så man kan säga att vi har ätit upp våra pengar. Nu blir det till att hålla igen inför sommaren för mina kläder stramar...skärpning!!!! Jag behöver peppning för min motivation är inte på topp precis.

Inga kommentarer: