lördag 13 december 2008

13 december, luciadagen


Alldeles tyst och mörkt, snön vräker ner utanför fönstret. Strömmen har precis gått och jag har tänt en massa ljus, sonen sover och mannen jobbar. Vad tyst (nu menar jag tyst) allting blir utan ström. Vårt hus surrar ganska så mycket i vanliga fall men det är ingenting som man tänker på utom just nu när det är TYST. Mysigt men jag hoppas det inte blir så långvarigt. Vad jag förstå så beror strömavbrottet på att det har kommit blötsnö på ledningarna.

1 kommentar:

Ulla-Karin sa...

Jo, det blev himla tyst...! Skönt! Många timmar var strömmen borta. Vi tände en himla massa ljus och eldade i öppenspisen och det var så mysigt!

Jag ska förresten kolla om Labyrinth finns på Arlanda att inhandla... Har ju alldeles glömt det mitt i allt annat som ska ordnas.

Vi hörs!