tisdag 24 juni 2008

Regndag


Skulle behöva SOL, det känns som att sommaren har tagit paus. Synd för den är så kort att jag har inte tid med det.... Jag vet att man inte ska stressa men jag gör det. Blir grinig när inte solen och värmen är här. Till helgen invaderas Piteå av fotbollsspelande barn och deras föräldrar. Massor med folk är involverade i turneringen Piteå summergames, Sveriges näst största foltollsturnering. Håller verkligen tummarna att vi får fint väder så att vi får visa vår stad från dess bästa sida. Peppar, peppar det brukar vara bra väder den helgen!


Har sett en film idag som berörde mig starkt. Den heter dagboken och är en berättelse om en dement kvinna vars man läser ur en dagbok för henne. Det som han läser om är deras liv nedskrivet av kvinnan i yngre dagar. Väldigt fint och eftersom min mormor inte mår helt bra så blir jag nog extra berörd av filmen. Grät tårar men det är skönt att göra det ibland.

1 kommentar:

Ulla-Karin sa...

Hej!

Jo, filmen är mkt bra och tänkvärd. Har sett den tidigare. Jag är också LESS på vädret, det känns ju som om det är höst...!!!