onsdag 18 juni 2008

Plattor

Vi lägger om framsidan på vårt hus med nya plattor. Det blir jättefint, mannen får jobba jättehårt för att färdigställa allt. Efter det flyttar vi ut till stugan. Det känns inte som så stor ide att göra det innnan arbetet här hemma är klart, för då ska vi åka hem varje kväll för att jobba. Hoppas Sverige vinner matchen i kväll så att vi går vidare i EM. Jag ska ta på mig mina Sverige sockor som jag köpte i Stockholm och här ska hejas och skrikas för full hals.
Har varit i stan idag och kollat in när sonen uppträdde på byxtorget med sitt sommarjobb. De är musiker på stan, tänk om sådana sommarjobb fanns på min tid. Alltså att få betalt för att göra sin fritidssysselsättning. Nä själv stekte jag hamburgare för 12,50:-/ timme svart. Kul jobb men jobbigt stressigt och varmt.

Inga kommentarer: